Vyhodnocení volných úloh

28. květen 2012 | 14.10 |
blog › 
veřejná › 
Vyhodnocení volných úloh

upoutávka

Mno, tak byl to boj..teda.. Jak jsem čekala, že budu potit krev nad hudbou ve spojení s představením si vašeho textu v "reálu," tak to nakonec bylo to nejjednodušší, přece jen mám už pohyby koně z reálu tak v sobě, že pro mě není problém vybavit si kmih a rychlost prodlouženého klusu a dalších chodů, figur. Horší bylo porovnávat vaše chyby. Jezdecky jste všechny na vysoké úrovni a krom toho jste nejely přesně ty samé úlohy, některá tam dala více figur než jiná, šložitější, lehčí.. O to bylo hodnocení těžší. Hodně jsem váhala hlavně od 3. místa níž, nakonec už mezi Bloodye a Myšákem, kde jsem tloukla hlavou o stůl a porovnávala, co se dalo, nakonec rozhodl test s větou, co mi zněla hlavou "na co jsme ho dělali.."..:D Co se týče vítězky, vyhrála to na plné čáře jak teStově, tak teXtově :), takže gratulace. Kupodivu se tady kvantita opět prokázala jako vedlejší, kratší, dynamičtější úlohy byly lepší, než ty natlačené, kde bylo všeho tak nějak trošku moc. :) Nutno ovšem podotknout, že všechny texty byly vysoce profesionální, krásné, s načasováním, kterého jsem se bála, nakonec ani problémy nebyly, ZVLÁDLY JSTE TO ZKRÁTKA SKVĚLE A PŘÍŠTĚ SI TO URČITĚ ZOPAKUJEME.. Klobouk dolů, dámy.

1kur

T3rinqa & Ikaros

Umělecký dojem: Tak U2 u tebe bude asi úchylka, to vím, každopádně tato hudba, ač není kdoví jak působivá – z pohledu monumentálnosti, tak ti seděla a co je důležité, takové ty přelomové figury jsi do ní pěkně zapojila, na 1. intermezzo s "Uúúú.." jsi dala první cval apod. (1:05) a to je to hlavní. Divák i porota musí mít dojem, že hudba je součást vystoupení, že je jakoby šitá na míru tomu, co s koníkem předvádíte. To se, myslím, tady povedlo.

Jezdecký dojem: T3rez skoro jsem přehlídla zmínku o opracování, už jsem ti chtěla dát řádný kartáč..:D Taky bys mohla vědět, že při drezúře se zdraví hlavní rozhodčí. ;) Skvělá volba hudby, pěkně a reálně se to odráží i v ději, kdy bys po nacvičování hudbu již dokonale uměla a taky že si si cituješ pasáže textu, působí to celé velmi realisticky. Akorát už tam bylo docela moc "Bonova úžasného hlasu"..:D Pěkně popsané, každý cvik, jen mi chybí písmena, ono po pár větách se v těch obratech a stěnách začne člověk plantat a chtělo by to nákres v textu, jako záchyvné body..prostě napsat A - X - C apod. Někde to tam bývá, ale u takových těch obraceček mi to ještě chybí. Obdélník se zásadně opouštní krokem podél stěny..žádné vycválání ven, akorát bys tam přerazila lidi na opracovišti. :D Jinak jezdecky bezchybné, jednoduché - ale méně je někdy více, tato úloha to jen potvrdila, žádné zbytečné "parádičky", ale bylo tam vše, co tam být mělo, proloženo přechody s důrazem na odpočinek koně, plynulost, nehrocenost. Tentokrát jsi příjemně zakomponovala i nějaké to vykládání kolem, takže to bylo o 100%  lepší než Hall Cup 1 – parkur, což byl jen sled pomůcek.. Taky jsi dokázala, kdo pořád patří mezi elitu naší školy, i když už o tobě není tolik slyšet, jako dříve.


2kur

Bombonek & Meteor

Umělecký dojem: PŘEKRÁSNÉ. Hudba velmi vkusně vybraná, perfektní načasování, nesnažila jsi se ohromit nějakými překotnými cviky, naopak se figury hodily do tempa i melodie této skladby, která mrazí diváka už při samotném poslechu.

Jezdecký dojem: bacha na kruhy, u drezúry existují jen malé kruhy (5m) a velké (10m).. Nic mezi tím. Taky pozor na klus, při drezúře se nejzdí lehkým klusem, je třeba respektovat tato pravidla i ve volné úloze, ale tak tolerance, do hudby to sedí. Povinné figury byly provedeny velmi korektně. Občas mi chyběl popis toho kolem, nechci abyste dokola opakovaly pobídky, ale zase to chce nějak zaobalit, ne jen suše popisovat sled figur a pomůcek. "zkontrolovala, zda mám ucho, rameno, kyčel a patu v jedné přímce" mohu vědět, jak jsi to zkontrolovala? :) musela bys skonit hlavu při pohledu na patu a co se týče kyčle - ucho, těžko zkotroluješ sama..to vidí jen trenér a lidi kolem, v našem případě porota. Rovnováhu prostě musíš cítit, vědět.


3kur

Myšák & Nota


Umělecký dojem: Hudba vybraná a namixovaná pro FEI kür – opět jednodušší výběr, hudba sestavená již jezdecky na míru, mě ale strašně u této ulohy a i u té Sářiny rušilo video.. Pletla se mi jízda na něm s představou provádění cviku vámi, takže příště tuto variantu zakážu. Snažila ses zapasovat svou úlohu do hudby, ale opět jsem vypozorovala podobnosti, kdy ses inspirovala – např. pirueta, vycválání prodlouženým cvalem diagonálně apod. ve 3 minutě, jezdec na videu to sice provádí až 3:20, ale inspirace je tam patrná. Profi-küry jsou ojedinělé a  pro člověka, který je sleduje, jsou originálem, takže těžko už vymyslet něco jedinečného, ale pořád ne tak okatě, jako tady. Navíc co si budeme povídat, sestříhání hudby zrovna na tomto videu není vůbec plynulé a tak povedené, jak by mělo být, v některých částech dokonce ruší. Laurens van Lieren to zamaskuje a navíc má úlohu na míru, ty jsi to musela předělat a posunout k obrazu svému a už to nesedí moc přesně. Příště jiný doprovod a bude to super.

Jezdecký dojem: Další přímo hudbou sestříhanou pro kür včetně videa. Vidím zmínku o tom, že jedeš na uzdě..budu s tím počítat i do pomůcek :D ;). Nepiš, že jsi vjela do obdélníka, pak teprve vzala směr A - X a naklusala.. Vjet už klusem máš a přímo k pozdravu. Vím, že jsi to myslela jinak, ale bacha..po zazvonění už po vjetí do obdélníka vše jede naostro, nikdo nebude čekat, až si rozmyslíš začátek. ;) Drezúra - zdravíme předsedu, ne všechny (proč mysliš, že po pozdravu si právě předseda poroty sedá zpátky na místo? - i on se s jezdcem zdraví). Co se tušírky týče, v úlohách, kde už máš takové lahůdky, jako traverzály atd. už by být neměla..lépe řečeno by tě vyloučili. Ale podmínky jsme si nestanovovali, takže neřeším. Ten styl psaní - je to takové celé dívné, raději bych se vrátila k normálním větám a normálnímu slovosledu. "Kmihuplná a pružná travenzála vpravo. Notička byla korektně sestavená a ohnutá . Já Myšák sedím nezávisle.Notička hezky se pohybovala a křížila končetiny." Taky mi začíná už tady na začátku vadit, že každá věta, kde jde o koníka, začíná větou Notička. Já vím, jak se kobylka jmenuje...;) Ustupování na holeň je dost široký pojem, jestli myslíš úplně kolmo, nebo travers, což si tak nějak po celé diagonále tak úplně neumím představit, ale uznám. Zmíněné jablíčko bych nechala do stáje, těžko si představím, jak ho kobča pojídá se dvěma udidly v hubě. :) U piaffy jsou hodně jednouduše pomůcky, chybí uplně práce rukou - zádrž apod. Btw. bez pobízení by ti kůń piaffu nedělal, protože je to pro něho nepřirozený a obtížný pohyb. Co se týče krácení otěží před cvalem - při drezúní úloze si otěže nekrátíš a neděláš s nimi už v podstatě nic takového, protože by to za prvé kazilo dojem a za druhé by ti koník vypadl při manilupaci s otěžemi z přistavení a rovnováhy. Všimni si, že celou drezúrní úlohu jede jezdec bez jakéhokoli povolování či utahování otěží. ;) Jakékoli prodlužování a zkracování rámce je v podstatě jen závislé na nepatrných pohybech zápěstí a ruky. Také je třeba si uvědomit že u takto pokročilé drezúry se vše, a především i zádrže provádějí hlavně sedem a rovnováhou. Vnější ruka při piruetě nemůže jít od krku, naopak je přiložená, vnitřní jde mírně od krku. Pozor na to, na správnost pomůcek jsem pes. Vnější přece při jakémkoli ohnutí vede. Tři piruety mi přijdou až zbytečně moc na jednu úlohu.. "přešla tedy do schromážděného cvalu který jsme velmi často trénovali" X "Usmívala jsem se byla jsem šťastná, schromážděný cval jsme moc netrénovali" - dávej si bacha, protiřečíš si a kaží to tak celý děj. Jinak neber to jako velkou kritiku, co se týče základů – zase vše v pořádku, vy už všechny tady jezdíte perfektně, znáte pomůcky, víte proč je udělit, takže to neberte, jen že do vás ryju, spíš naopak – to, že jste skvělé víme všichni už dávno. Aby to bylo ještě lepší musíme si popsat chyby, které napravit dopříště. ;). A já vás musím vést dál.


účast kůr

Bloodye & Dekameron

Umělecký dojem: Beyonce je dobrá k tanci, u drezúry s koníkem mě to překvapilo, jak to nakonec vypadlo pěkně - sedělo to. Neobsahuje ale žádné zvraty, které by se daly využít k podbarvení figur, vše bylo plynulé a sic bezchybně provedené, ale hudba mohla být lépe zvolena. Vrchol skladby, ve kterém jsem čekala nějaké to oživení ve 2:04 byl "jen" přechodem z prac. klusu (ve kterém jsi vysedávala) do středního tempa, což laik téměř nepozná a kür je také o tom strhnout publikum a udělat dojem. Ten byl sice povedený, ale mohl být lepší.

Jezdecký dojem: Pozdrav předsedy poroty, opět oblíbený detail, jinak co se týče vyklusání, holka, Dekameron by už měl umět rovnou vyklusat ne vyjít dva kroky krokem a teprve přejít do klusu. Dobře přiježděný koník ti dokáže z kroku i nacválat apod. Volila bych spíše postup pobídnout a po vykročení pobídku nepovolovat, až po naklusání, ale chce to trénovat. Pokud by šel krokem (i když jen dva kroky), známka by šla dolů. Vím, že jsi chtěla být reálná, ale na druhou stranu toto zase není tak "nereálný" cvik, aby ho koník nezvládl korektně rovnou. Dovnitř plec na kruhu v klusu si nedokážu tak nějak dobře představit, lépe řečeno by to pro koně bylo neuvěřitelně těžké a s korektním provedením dle posouzení drezúrních rozhodčích téměř nemožné. Dovnitřm plec totiž není jen o ohnutí koně, ale hlavně o tom, že vnitřní zadní a vnější přední noha jdou v jedné stopě. Což by na kruhu bylo nemyslitelné.

Další přesedání v klusu - při drezúře se, pokud není napsáno jinak, používá pracovní klus, hlavně u toho prodlouženého by se ti vysedalo už setsakramentsky těžko :). Obdélník se opouští po stěně, tj. po pozdravu na konci by ses měla rozjet krokem rovně, samozřejmě už můžeš se zahozenýma otěžema, ale většinou po pravé ruce najet obratem na stěnu a opustit obdélník po ní. Byla by neúcta k rozhodčím, kdyby ses otočila na patě a ukázala jim záda..;) Odchod je dobře vidět na tomto videu na konci http://www.youtube.com/watch?v=AeApt_NfyMA&feature=fvwrel. Jinak co se jezdeckého základu týče, není co vyknout, základy máš perfektně zvládnuté.


účast kůr

Sára & Cascor

Umělecký dojem: Hudba vybraná a namixovaná pro FEI kür – nečekala jsem nic jiného, než výborný dojem. Ovšem nápadité to zrovna není. Na to jsem ale moc nehleděla, šlo hlavně o to, že jsi to hledala, našla, promyslela a zajela na to svou úlohu. Super.

Jezdecký dojem: Opět pan předseda, super. Ze začátku jsem se bála, že pojedeš podle videa, což bych ti pochopitelně neuznala, takže jsem ráda, že jsi se nenechala zlákat, i když dost inspirace z videa pramení.. "Co se bodů týče?" Holka..popisuješ drezúrní úlohu, tady měly být body všude.. Velkému kruhu 10m v pracovním klusu jsi mohla dát víc než 7 vteřin ;). Nevím, na začátku je to dost nahuštěné na sobě, vše děláš v klusu, vím, že hudba k tomu odpovídala, ale snad bude i nějaký krok.. Renvers, dovnitř plec, travers..je toho nějak moc najednou..hned po sobě. S takovou by se ti horko-těžko udržoval kmih a koník by to asi bez známek nepohody nenesl. Už se v tom trošku motám, chybí mi popis figur - co cheš provést, v jakých písmenech a poté popis. Takhle je to už tak trošku sled pomůcek, ve kterých je v některých místech již změť. "Pěkně celou jízdárnu. Objeli jsme ji s vyjetými rohami, pořád to samé jak a jak." Co je ‚jak a jak‘? Popis chodu chybí, pokud celou dobu klušeš, nebylo by na škodu připomenout si to občas. Za vytažení otěží by ti strhli rozhodčí body - zvláště, pokud si je hřebec samovůlí vytáhl sám a ty jsi mu to dovolila. Nesrovnalosti v čase - celou jízdárnu dokola klusem máš za 12 sekund a v další figuře ti půl dlouhé stěny tvrá 8 sekund (sice krokem, ale nemyslím, že mezi pracovním klusem a krokem je až tak ohromný rozdíl.) 2:12 jsi přešla do kroku, pak opět 2:20 "Těsně před bodem B jsem si posbírala zpátky otěže a uvedla brouka do pohybu v kroku." Překlep, nebo jsi mezi tím měnila ruch – není tam ani zmínka? S postupujícím textem se objevují taky dost nepříjemné překlepy, co si mám vybavit pod slovem "Vnitřní holení avala pobízet přesně za podbřišníkem" - avala? (dávala, nebo co?). Než odevzdám úlohu, vše si pořádně přečtu několikrát znovu, za vše jdou pomyslné body dolů. Co se týče samotné jezdecké techniky, u tebe už není moc co vytýkat, všechny pobídky sis nastudovala důkladně a byly provedeny ve většině správně.


Ať už to dopadlo jakkoli, všem vám patří můj velký obdiv a pocta, že jste se na to nevykašlaly a šly do toho na vlastní pěst. Všem vám gratuluji k úspěchům a myslím, že zasloužíte ještě jednu veledůležitou odměnu - zlatou výhodu pro jezdce (které nejde jinak získat) - CÍTÍM RYTMUS chodu koně.. Myslím, že do drezúrní práce je to skvělá výhoda a nejen do ní.

zlaté kopie

*tuto výhodu obdrží všechny účastnice bez ohledu na umístění.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář